راه های جلوگیری از سرقت خودرو

چگونه از سرقت خودرو جلوگیری کنیم

آمار سرقت خودرو در کشور اخیراً در حال افزایش بوده است و نسبت به سال گذشته 31 درصد افزایش یافته است.

سرقت خودرو یک صنعت چند میلیارد دلاری است و ماشین های زیاد کار سارقان خودرو را بسیار آسان می کنند. پلیس ترافیک بزرگراه تخمین می زند که 40 تا 50 درصد از سرقت های خودرو به دلیل “خطای راننده” رخ می دهد . در واقع باید گفت “سهل انگاری” یا “بی احتیاطی” راننده مانند باز گذاشتن قفل درهای ماشین و گذاشتن کلیدها در وسایل نقلیه بدون مراقبت از اصلی ترین دلایل سرقت خودرو است.

اگر به هردلیلی کلید خود را در خودرو جا گزاشتید میتوانید با قفل بازکن سیار تماس بگیرید تا به راحتی قفل ماشین خود را باز کنید و سعی نمایید حتما با قفل بازکن های مجوز دار تماس بگیرید.

قفل باز کن سیار اصفهان با خدمات خود در 24 ساعت اماده خدمت رسانی میاشد.برای تماس با قفل باز کن اصفهان کلیک کنید.

دلیل افزایش سرقت خودرو

وسایل نقلیه بیشتری در معابر و خیابان‌های پارک شده‌اند. داده‌های جرم نشان می‌دهد که بیشتر سرقت‌های خودرو در محل کار یا اطراف خانه صاحب خودرو اتفاق می‌افتد .

کلیدهای دیجیتال

تمام آن فناوری فوق العاده در وسایل نقلیه ما که به ما اجازه می دهد بدون کلید سنتی به راحتی وارد خودروهایمان شده و خودرو  را روشن کنیم نیز مقصر اند. اکثر وسایل نقلیه جدیدکلیدهای دیجیتال، کارت یا گوشی هوشمند را جایگزین کلید های فیزیکی کرده اند. اما متاسفانه سارقان زیرک کشف کرده اند که چگونه سیستم های امنیتی مدرن خودرو را دور بزنند و از فناوری پیشرفته آنها سوء استفاده کنند.
یک روند جدیدتر در مورد سارقان خودرو، استفاده از دستگاه های ردیابی مانند AirTag اپل یا یکی از مدل های مختلف ردیاب است. نحوه کار به این صورت است ،یک دستگاه ردیاب کوچک روی وسیله نقلیه مورد نظر زمانی که راننده بیرون است نصب می کنند ، سپس یک بعداً در زمان مناسب‌تری خودرو را پیدا کرده و می‌دزدند.

تکنولوژی مدرن خودرو برای رانندگان راحت است، اما سرقت وسایل نقلیه را نیز نسبت به وسایل نقلیه قدیمی آسان تر می کند.

بعد از سرقت

هنگامی که یک وسیله نقلیه به سرقت می رود، ممکن است در چندین مکان مختلف قرار گیرد. متداول ترین اتفاقاتی  که برای یک وسیله نقلیه سرقتی رخ می دهد

  • برای قطعات مورد تقاضا مانند مبدل‌های کاتالیزوری، کیسه هوا، لاستیک‌ها و رینگ‌ها به پارکینگ های غیر قانونی می رود
  • وسیله نقلیه برای ارتکاب جرم دیگری استفاده می شود
  • در نهایت به یک کانتینر حمل و نقل به مقصد خارج از کشور یا شهر می رود و سپس دوباره فروخته می شود
  • در یک حراج خودرو به یک خریدار بی خبر فروخته می شود.

این خودروها بیشترین سرقت را دارند

انواع وسایل نقلیه ای که بیشتر مورد هدف سارقان قرار می گیرند، آن چیزی نیست که شما انتظار دارید. وسایل نقلیه لوکس بسیار کمتر از وسایل نقلیه پرفروش مورد توجه سارقان خودرو قرار می گیرند .

این وسایل نقلیه ارزش فروش مجدد بالاتری دارند و فراوانی بیشتری دارند، بنابراین به طور طبیعی تعداد بیشتری از آنها برای سرقت وجود دارد. خودروهای پرفروش نیز بیشترین بازار قطعات را دارند.
قیمت بالای بنزین نیز بر خودروهایی که بیشتر دزدیده می شوند تأثیر می گذارد.
سارقان اکنون خودروهایی را بیشتری هدف قرار می دهند که مصرف سوخت بهتری دارند.

جلوگیری از سرقت خودرو

کارهای زیادی وجود دارد که رانندگان می توانند برای جلوگیری از سرقت خودرو انجام دهند. اکثر آنها حداقل تلاش و بدون هزینه هستند ، فقط کمی عقل سلیم نیاز است.

قفل سازی شبانه روزی اصفهان با بیشترین متخصص در شهر اصفهان اماده خدمات رسانی در سراسر شهر اصفهان میباشد.

 

خودرو را قفل کنید، پنجره ها را ببندید و کلید را بردارید

همیشه وسایل نقلیه خود را قفل کنند و کلیدهای خود را با خود ببرید.

ساده ترین راه برای جلوگیری از سرقت خودرو این است که هرگز درهای وسیله نقلیه خود را باز نگذارید و در صورت عدم حضور کلیدهای خود را داخل آن نگذارید.

یک خودروی بدون مراقبت که با کلید در معرض دیداست، اساساً وسیله نقلیه راحتی برای  سارقان است.

حتی اگر هوای بیرون گرم است و می‌خواهید دمای داخل خودرو را در یک روز گرم خنک نگه دارید، اگر از خودرو دور هستید، حتی برای چند دقیقه شیشه‌ها را پایین نگذارید. پنجره ماشینی که فقط یک اینچ باز باشد، آن چیزی است که یک دزد ماهر برای وارد شدن به داخل آن نیاز دارد.

ماشین روشن را بدون مراقبت رها نکنید

تنها چیزی که دزد را بیشتر از یک ماشین بدون مراقبت و بدون قفل با کلید داخلش ترغيب می کند، یک ماشین بدون قفل و بدون مراقبت روشن است.

رها کردن خودرو روشن و بدون مراقبت بیشتر زمانی اتفاق می‌افتد که راننده بخواهد خودروی خود را برای چند دقیقه در خانه یا محل کار خود خنک یا گرم کند. گاهی اوقات یک وسیله نقلیه به صورت دستی راه اندازی می شود و گاهی اوقات وسیله نقلیه دارای سیستم راه اندازی از راه دور است. هنگام استفاده از راه‌انداز از راه دور بسیار مراقب باشید و فقط زمانی از آن استفاده کنید که بتوانید وسیله نقلیه خود را در معرض دید قرار دهید.

تنها زمانی که روی صندلی راننده نشسته اید، ماشین یا کامیون خود را روشن کنید.

داخل پارکنیگ خانه پارک کنید

راه دیگر برای جلوگیری از سرقت خودرو بسیار ساده است ، همیشه در پارکینگ خود پارک کنید . بالاخره یک دزد ماشین نمی تواند چیزی را که نمی بیند بدزدد!

این یک منطق ساده است که وسیله نقلیه ای که در مسیر یا در خیابان پارک شده است در معرض خطر سرقت و خرابکاری بسیار بیشتری قرار دارد.
 
درهای پارکینگ خود را باز نگذارید

سعی کنید درهای پارکینگ خود را بیش از حد نیاز باز نگذارید. در غیر این صورت، ممکن است وسایل نقلیه و سایر وسایل موجود در گاراژ خود را در دسترس یک دزد قرار دهید.

از کلید و درب بازکن پارکینگ خود محافظت کنید

همه ما عادت داریم بعد از رسیدن به خانه، سویچ ماشین و کلیدهای خود را نزدیک درب بگذاریم.

سارقان متوجه شده اند که چگونه می توانند سیگنال رادیویی کوتاه بردی را رهگیری کنند که اجازه می دهد یک صفحه کلید هوشمند و کارت RFID (فناوری شناسایی فرکانس رادیویی) با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

اگر کلید دسترسی دیجیتالی وسیله نقلیه شما در مجاورت دیوارها، درهای بیرونی یا پنجره های خانه شما باشد، سارقان با استفاده از فرستنده های بی سیم می توانند سیگنال را برای دسترسی به وسیله نقلیه شما ربوده باشند.
سعی کنید ریموت پارکینگ و خودرو را مجاور دیوارها یا نزدیک درب و پنجره قرار ندهید.

یکی دیگر از راه‌های جلوگیری از سرقت خودرو این است که هنگام حضور در باشگاه، استخر، اسپا یا ساحل، کلید یا ریموت خودرو خود را در قفسه نگذارید. یک قفسه در یک فضای عمومی به راحتی می تواند شکسته شود. برای فعالیت هایی که شامل قرار گرفتن در آب است، یک جا کلیدی ضد آب تهیه کنید که می توانید آن را به کمر یا بازوی خود وصل کنید.

از سیستم ضد سرقت خودرو مطمئن استفاده کنید

تقریباً تمام وسایل نقلیه جدید دارای یک سیستم ضد سرقت هستند که در صورت تشخیص سرقت، بوق را به صدا در می آورد و چراغ های خودرو  چشمک می زند.

سیستم های بی حرکت کننده جرقه یکی دیگر از فناوری های امنیتی الکترونیکی است که برای جلوگیری از سرقت وسیله نقلیه طراحی شده است. این فناوری حدود 20 سال است که وجود دارد و برای مطابقت با کد سیستم ایموبلایزر، نیاز به کد یا سیگنال ارسال شده از یک تراشه ترانسپوندر در صفحه کلید دارد. اگر کد یا سیگنال مطابقت نداشته باشد، خودرو روشن نمی‌شود. اگر خودروی شما فاقد این ویژگی است، ارزش نصب آن را دارد.

جای تعجب نیست که سارقان خودرو راه هایی برای استفاده از این فناوری پیدا کرده اند. احتراق فشاری به استارت در خودروهای جدید نسبتاً رایج است، که آنها را به هدف بزرگتری برای سرقت تبدیل می کند. یک دزد فقط باید یک برنامه نویس کلیدی بخرد (که به راحتی به صورت آنلاین در دسترس است) و دستگاه را به درگاه عیب یابی خودرو وصل کند تا سیستم جرقه زنی را دور بزند.

هک کردن برخی از مدل‌های خودرو راحت‌تر از مدل‌های دیگر است، بنابراین بهتر است بررسی کنید که سیستم‌های ضد سرقت خودروهایتان تا چه حد ایمن هستند. اگر وسیله نقلیه شما در معرض خطر سرقت بالاتری قرار دارد، نصب یک سیستم امنیتی مطمئن تر را در نظر بگیرید.

دزدیدن وسیله نقلیه خود را در فضای باز سخت تر کنید

هر کاری که می توانید برای کاهش سرعت یک دزد خودرو انجام دهید، احتمال اینکه آنها وسیله نقلیه شما را به حال خود رها کنند، افزایش می یابد. یک دزد ماهر می‌تواند یک وسیله نقلیه را در کمتر از یک دقیقه بدزدد، بنابراین اگر مجبورید در فضای باز پارک کنید، چند کار وجود دارد که می‌توانید برای جلوگیری از آنها انجام دهید.

همیشه سعی کنید در مکانی با نور کافی پارک کنید

پارک کردن در منظر دوربین امنیتی نیز از سارقان جلوگیری می کند و به جلوگیری از سرقت خودرو کمک می کند.

سرقت با کامیون یدک‌کش کمتر رایج است، اما هنوز چیزی است که باید از آن آگاه بود.
هنگام سرقت خودرو با یدک کش ها اطرافیان کمتر شک می کنند و کار برای سارقان آسان‌تر است.
پارکینگ  می تواند از سرقت با یدک کش نیز جلوگیری کند

اقدامات لازم

ترمز دستی خود را بکشید، . چرخ های ماشین خود را تا آنجا که ممکن است به یک طرف بچرخانید. اگر وسیله نقلیه ای که در خیابان پارک شده است، دیفرانسیل جلو است، جلو پارک کنید. برای وسایل نقلیه دیفرانسیل عقب، برای بکسل کردن سخت‌تر به داخل مسیر خود برگردید( دنده عقب) تا پارک کنید.

چیزهای کوچکی مانند پارک کردن در مکان هایی با نور مناسب می تواند به جلوگیری از سرقت خودرو کمک کند.

 معایب فناوری وسایل نقلیه مدرن

تکنولوژی مدرن عالی است. فناوری بدون شک زندگی ما را از بسیاری جهات آسان تر می کند. اما متأسفانه، یکی از معاوضه‌های فناوری این است که مجرمان می‌توانند از آن به عنوان یک نقطه دسترسی به زندگی، خانه ، وسایل نقلیه ما استفاده کنند.

خودروهای مدرن به لطف پیشرفت‌های ایمنی در طول سال‌ها، ایمن‌تر از همیشه هستند. بیشتر وسایل نقلیه همچنین مصرف سوخت بهتری دارند، و امکانات خوبی مانند سیستم های اطلاعات، سرگرمی و سیستم های آب و هوای چند منطقه ای را ارائه می دهند تا رانندگی ما راحت تر شود.
فقط به خاطر داشته باشید که برخی از ویژگی‌های خودرو با تکنولوژی بالا، از جمله ورود بدون کلید و احتراق دکمه‌ای، در واقع وسایل نقلیه شما را نسبت به وسایل نقلیه‌ای که 10 سال پیش داشته‌اید، در برابر سرقت آسیب‌پذیرتر می‌کنند .

سیستم های ضد سرقت همچنان پیچیده تر و پیشرفته تر خواهند شد. اما متأسفانه، سارقان نیز همیشه می‌توانند همگام با تکامل فناوری مدرن پیش بروند و در یافتن راه‌هایی برای دستکاری آن موفق شوند.

در ارتقاء امنیت پارکینگ سرمایه گذاری کنید

پارک کردن در پارکینگ یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از سرقت خودرو است، اما اگر خود گاراژ نتواند سارقان را دور نگه دارد یا آنها را از گشت و گذار در خانه شما باز دارد، کارایی کمتری دارد.

  • روشنایی بیرونی اطراف پارکینگ را ارتقا دهید
  • بوته ها و پرچین های نزدیک پارکینگ را به خوبی نگهداری کنید (شاخ و برگ های بیش از حد رشد کرده می تواند به سارقان کمک کند)
  • درب بازکن قدیمی پارکینگ را به مدل جدیدتر و ایمن تر ارتقا دهید
  • اجازه ندهید دید واضحی از هیچ پنجره ای به داخل گاراژ وجود داشته باشد (از شیشه های آینه‌ای استفاده کنید)
  • نصب سیستم امنیتی پارکینگ
  • نصب دوربین های امنیتی برای نمای بیرونی خانه و داخل پارکینگ

اشیا را در وسیله نقلیه خود پنهان کنید

همه ما می دانیم که هرگز اشیاء قیمتی را در ماشین رها نکنیم. حالا یک قدم جلوتر بروید و هیچ چیز  را در وسیله نقلیه خود رها نکنید، این می تواند یک دزد را تشویق کند تا به داخل آن نفوذ کند .

این وسایل شامل کیف خالی ، بگ لباس، شارژر تلفن یا هر چیز دیگری است که شما آن را ارزشمند نمی دانید. شما هرگز نمی دانید انگیزه یک دزد ماشین چیست.

هر کاری که می توانید انجام دهید تا وسیله نقلیه خود را به هدفی کمتر جذاب تبدیل کنید
برای قرن‌ها عادی بوده است که در صورت تصادف ، گواهی نامه یا بیمه به مالک خودرو دیگر داده شود. در حال حاضر برخی از شرکت های بیمه و مقامات مجری قانون توصیه می کنند که از این رویه خودداری شود.

یک وسیله نقلیه تخریب شده با اطلاعات شخصی شما می تواند باعث ایجاد مشکل کند. سارقان خودرو می توانند از گواهی نامه و بیمه خودرو شما برای فرار از دستگیری در صورت توقف توسط پلیس استفاده کنند.

درضمن مدارک خودرو و گواهینامه را هرگز داخل خودرو قرار ندهید.

یک سیستم بازیابی خودرو داشته باشید

این نکته به جلوگیری از سرقت خودرو کمکی نمی کند، اما مطمئناً می تواند شانس شما را برای بازگرداندن خودروی دزدیده شده افزایش دهد  مطمئن شوید که یک سیستم بازیابی خودرو قابل اعتماد دارد.

بسیاری از خودروهای جدید این ویژگی را در خود دارند. این دستگاه از فناوری سلولی و داده های GPS استفاده می کند که می تواند به پلیس کمک کند تا یک وسیله نقلیه سرقتی را پیدا کند.
برخی از خودروسازان راه های دیگری برای شناسایی خودروی سرقتی ارائه می دهند. به عنوان مثال، آئودی مدل‌های خود را همانطور که آنها توصیف می‌کنند، به «اعداد ردیابی منحصربه‌فرد و دائمی به‌طور مجزا در مکان‌های مختلف در سرتاسر وسیله نقلیه برای بهبود قابلیت ردیابی آن» مجهز می‌کند.

بهترین کلیدسازی اصفهان با بهترین دستگاه های مدرن در شهر اصفهان

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *